5 Şubat 2014 Çarşamba

Kitap Ayracı 6

Merhaba Arkadaşlar,

Sizlere daha önceki paylaşımlarım da bahsettiğim gibi kitap ayracı yapmak bende gerçekten bağımlılık yaptı. Ayraç yapmak için inanın adeta sabırsızlanıyorum. Sabret sabret bir yere kadar :) bu nedenle işte yeni ayracımla karşınızdayım. Ve yapım aşamaları....

1. İlk önce karalama defterimizde yapacağımız ayraç için bir şablon tasarlıyoruz. Bu uzun iş diyorsanız aşağıdaki benim tasarımımı şablon olarak kullanabilirsiniz.

2. Tasarladığımız şablonu çizim kağıdımıza özenle geçiriyoruz. İlk önce kurşun kalem kullanıyorum. Malum hatalı yerleri düzeltebilmek için. Daha sonra siyah pilot kalem ile hatları belirgenleştiriyoruz.


3. Şablonumuz hazır.


4. Hazırladığımız şablonun içine ne yapacağımıza karar vereceğiz. Ben kaligrafi yapmaya karar verdim. Bilirsiniz vazgeçemiyorum.. Sizler isterseniz hat, mandala, tezhip, illüstrasyon veya istediğiniz bir resim tasarlayabilirsiniz.


5. En eğlenceli kısma geldik. Boyama yapıyoruz.


6. Kitap ayracımız kısmen hazır.


7. Ayracımızı şablonumuzun kenarlarından dikkatlice kesiyoruz.


8. Kitap ayraçlarımızı kestik ve kaplama için hazırlar. İki tanemi ayraç yaptık diye düşünmeyin :) birisi ön yüzü, diğeride arka yüzü olacak. Evet, ayraçımız çift taraflı.


9. Kaplama işlemide tamam. İsterseniz üst kısımdan bir delik açıp kurdele vb. takabilirsiniz. Benim yaptığım ayraçın son hali aşağıdaki gibi. İlk resim ön yüzü, sonraki ise arka yüzü. Ayracımda "AŞK, sana tanıdığım ayrıcalık." yazıyor. 



 Son olarak; sizlerde, benim şablonlarımı kullanarak ayraç yapacaksanız veya yaptıysanız lütfen benimle paylaşın olur mu? Herkese kolay gelsin. Hoşçakalın :)

Hiç yorum yok:

bunlarda ilginizi çekebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...