9 Şubat 2014 Pazar

Kitap Ayracı 7 : Melehat Abla Kapadokya'da

Merhaba arkadaşlar....

Yeni bir kitap ayracı ile karşınızdayım. Ama bu sefer yaptığım kitap ayracımın bir özelliği var. O da çizimlerimin kişileşmesi ve belli karakterlere oturmasını sağlamam olacak. İşte bu kitap ayracındaki karakterime Melehat Abla ismini verdim. Melehat Ablayı bundan sonraki çizimlerimde de bir kaç yerde göreceksiniz. Melehat Abla gezmeyi çok seven, evli ve iki çocuk annesi. Dedikya, gezmeyi çok seviyor. Bizde onu Kapadokya'da yakaladık ve kitap ayracına resmettik. Bu arada Melehat Abla dip boyan gelmiş :)

Buyrun yapım aşamaları...

1. İlk olarak çizim kağıdımıza kitap ayracının sınırlarını oluşturarak, tasarımı bu sınırlar içerisine yapmaya gayret ettim. İlk çizim mutlaka kurşun kalemle...




2. Tasarladığım ayracın çizim aşaması bitince, benim en sık kullandığım siyah pilot kalemle belirginleştirme metodunu uyguluyoruz.




3. Çizim aşaması bitti. Karakterimiz ve arka teması ortaya çıktı.




4. Sizi bilmiyorum ama benim en sevdiğim bölüme geldi sıra. Boyuyoruz.




5. Ayraç kısmen hazır.




6. Bu aşama ayracın tasarımından dolayı sıkıcı ve zordu. Kesiyoruz.




7. Tasarladık, belirginleştirdik, boyadık ve kestik. Son aşama olarak ayracımızı kaplıyoruz. Son hali aşağıdaki resimdeki gibi. Elimde şerit, kurdele olmadığı için ben takmadım. Siz isterseniz ve bu ayraçtan yapmaya karar verirseniz, en son üst tarafımdan bir delik açarak şerit, kurdele vb. takabilirsiniz.


Görüşmek üzere, hoşcakalın...












4 yorum:

Ruhsuz Atmaca dedi ki...

Herhalde ben böyle bir şey yapsam kimse inanmaz böyle bir şey çizeceğime... :)))

Metin Atalar dedi ki...

:)

RENKLİ HAYALLER dedi ki...

bunları ne ile kaplıyorsunuz? ben de kaligrafilisinden yapmak istiyorum ama kaplamayınca kötü duruyor malesef

Metin Atalar dedi ki...

Yapışkanlı asetat ile kaplıyorum. Bütün kırtasiyelerde mevcut.

bunlarda ilginizi çekebilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...